Superyachturile se luptă cu atacurile cibernetice anonime din partea unui nou tip de pirat, în timp ce bărcile alimentate cu hidrogen sunt pe cale să înlocuiască combustibilii fosili. Aceste teme și altele au dominat cea de-a 28-a ediție din acest an a Dubai International Boat Show.
Revenit pentru prima dată de la sosirea COVID, Dubai International Boat Show este un punct culminant în calendarul anual pentru producătorii de bărci de lux. Peste 800 de companii din peste 50 de țări folosesc evenimentul ca platformă pentru a-și prezenta și dezvălui cele mai recente produse.
O astfel de companie a fost Sunreef Yachts din Polonia, care și-a dezvăluit noul iaht Sunreef Eco 80. După ce a căzut victima întârzierilor create de criza mondială a transporturilor maritime, Sunreef Eco 80 a ajuns la modă târziu la eveniment, cu panourile solare spectaculoase. Designul ecologic are scopul de a face iahtul autonom de andocare sau realimentare.
Pe măsură ce proprietatea de mașini electrice este în creștere dramatică, te-ai aștepta ca aceeași tendință să se întâmple și cu navele marine. Cu toate acestea, fondatorul și președintele Sunreef Yachts, Francis Lapp, a explicat că rata de adoptare a combustibililor regenerabili nu a fost aceeași pe apă ca și pe drumuri. Nativul francez Lapp a spus: „Guvernele din Europa și din lume lucrează la mașini, dar nu la bărci. Astăzi, nu avem nicio reglementare a motorului pe mare”.
O companie care depășește limitele hibridizării este Seabubbles, cu ambarcațiunile sale maritime futuriste. Combinând hidrogenul și puterea bateriei, Seabubble a redus timpul de încărcare la doar patru minute. În timp ce navele de aceeași dimensiune aveau anterior nevoie de cinci până la șase ore de timp de încărcare.
Folosind o fizică similară cu cea a unei aripi de avion, Seabubble folosește hidrofoile pentru a crea portanță pentru a o ridica deasupra suprafeței apei. Hidrofoilele reduc rezistența, ceea ce reduce energia necesară pentru a deplasa barca unică.
Majoritatea navelor marine moderne sunt puternic echipate cu tehnologie, de la GPS și sisteme de navigație până la afișaje electronice de hărți și sisteme de informații (ECDIS). Sosirea acestei noi tehnologii a dus superyacht-urile în ape periculoase cu un nou tip de pirat.
Deținerea unui superyacht este un lux pentru elita financiară mondială din cauza costului exorbitant de cumpărare și întreținere a unuia. Superyacht-urile de înaltă tehnologie cu proprietari bogați creează combinația perfectă pentru pirații hacking înfometați de recompense.
Pirații din filmele de teatru navigau sub un pavilion cu craniu și oase echipat cu un cârlig și un petic pentru ochi. Cu toate acestea, în mod realist astăzi, un pirat poate ține o navă în schimbul răscumpărării din confortul unei cafenele.
Expertul în securitate cibernetică Naveen Hemanna explică modul în care creșterea serviciilor bancare digitale și a criptomonedelor contribuie la alimentarea acestei forme de criminalitate. El a declarat pentru Euronews: „Piratii nu trebuie să fie pe barcă. Totul este un război virtual, care are loc pentru că nici averea ta nu este fizică. Este virtuală, așa că nu trebuie să ai o prezență fizică pentru a scoate banii. “.
Amenințările cibernetice la adresa iahturilor au crescut de la COVID, demonstrând că nu este simplu pentru proprietarii de iahturi în lumea modernă. Cu toate acestea, viitorul navelor marine devine din ce în ce mai durabil și mai ecologic pentru apele în care navighează.
Am navigat online mai mult de trei ore in zilele noastre, dar in niciun caz nu am descoperit niciun articol care sa capteze atentia ca al tau. Este o valoare minunata suficienta pentru mine. Personal, daca toti webmasterii si bloggerii au creat continut bun asa cum ati facut dvs., reteaua va fi probabil mult mai util decat oricand.